Az ingatlanpiacon általában kétféle magán eladóval találkozunk: az egyiknek nincs szüksége ingatlanosra, mert vagy szerencsés vagy olyan – akár technikai – tudással rendelkezik, amivel kevesen, és ezért jól megy neki az értékesítés. A másik viszont kapkod és hibát hibára halmoz. Hogy melyek ezek a hibák? Néhány pontban összegyűjtöttük:

Nem készítik fel az ingatlant

Már a hirdetésekhez készült fotók esetében is nagyon fontos, hogy rendezett, fényes, tágas lakást mutassanak a lehetőségekhez mérten. Ehhez nagyon alaposan rendet kell rakni és ezt a rendet érdemes a lakások bemutatásakor is prezentálni. Amikor rendet raksz, úgy indulj el a bejárat felől a lakás belsejébe, mintha idegen lennél. Képzeld magad például egy vízóraleolvasó helyébe. Mi az, amin megakadhat a szeme, ami rendezetlen? Meglepően sok dolgot fogsz észrevenni.

Figyelj arra, hogy ne csak rend legyen, hanem legyen illatos a lakás és a teregetést is máskor oldd meg, hogy ne tűnjön kisebbnek a tér a valóságnál.

Életlen, előnytelen fotókat csatolnak a hirdetéshez

Ahogy fentebb is említettük, a lehető legkedvezőbb képeket kell megmutatni a lakásodról vagy házadról. Fontos, hogy a képek a legjobban visszaadják a valóságot, hogy élesek legyenek és ehhez sok fényre van szükség. Lehetőleg kérj meg egy fotóst, hogy elkészítse a képeket, de ha te magad szeretnéd ezt megoldani, utólag is szerkeszd meg őket.

Nem töltenek fel alaprajzot

Ha nincs alaprajz a hirdetésben, akkor legyen bármilyen jó a fotó, nem ad kellő tájékoztatást arról, hogy milyen az ingatlan elrendezése. Nem mindegy, hogy milyen szobák nyílnak egymásból vagy hogy a fürdőszoba egyébként csak az egyik hálószobából közelíthető-e meg. Ma már vannak kifejezetten erre alkalmas appok is, ha máshogyan nem, akkor ezek segítségével készítsd el az alaprajzot.

Kihagynak fontos technikai részleteket

Egy átlagos lakástulajdonos a vásárláskor még talán emlékezett a technikai részletekre, de ezek idővel elhalványulhatnak. A felkészültebb vevőjelöltek viszont sok kérdéssel érkeznek és ha az eladó nem tud rájuk válaszolni, az máris megrendíti a bizalmat és ezáltal csökkenti az értékesítés esélyeit is. Jó, ha tudod az ablakok hőátbocsátási tényezőjét, a szigetelés milyenségét és a tető állapotát, mikor mit újítottál fel és milyen anyagból – hogy csak pár lehetséges kérdést említsünk.

Lényegtelen részleteket hangsúlyoznak

Az eladók gyakran személyes történetekkel, kevésbé fontos részletekkel traktálják a vevőket, nem gondolnak bele abba, hogy mi az, ami az ő számukra a legfontosabb az adott helyzetben. Nem kell például a felújítási, átalakítási lehetőségeket taglalni, mert a legtöbb vevőnek vannak erre vonatkozó elképzelései. Legyél összeszedett, figyelmes, és felkészült, mint egy jó ingatlanos. Hiszen te próbálsz a saját ingatlanosod lenni!

Nem hívják fel utólag a potenciális vevőket

A kapcsolat erősítése szempontjából is fontos, hogy utólag felhívd az érdeklődőket, milyen volt a benyomásuk a lakásodról és hogy tudsz-e még valamiben segíteni. Nagyon értékes visszajelzéseket kaphatsz például azt illetően, hogy volt-e olyan információ, ami tévesen szerepelt a hirdetésedben vagy volt-e olyan szempont, amit nem gondoltál át. Egy-egy ilyen hívás nagyon hasznos fejlődési lehetőség, használd ki!

Az ingatlaneladással való foglalkozás nagyon energia- és időigényes folyamat. Olyan, mintha hirtelen ki kellene tanulnod egy szakmát, ráadásul a saját vagyonodat használod fel hozzá. Ha rászántad magad, akkor mindent bele! Ha egy kis kezdő segítségre van szükséged, hogy megtudd, biztosan jól áraztál-e, megfelelő csatornákon próbálkozol vagy jók-e a fotóid, örömmel segítünk. Erre találtuk ki a tanácsadási szolgáltatásunkat, amit itt találsz.

Tetszett ez a bejegyzés? Kövess minket közösségi csatornáinkon, hogy biztosan ne maradj le tippjeinkről és szakértői tartalmainkról!

KÉRDÉSE LENNE, VAGY SEGÍTSÉGET KÉR?

Vegye fel velünk a kapcsolatot és levelére rövid időn belül, érdemben válaszolunk!

*